07 agosto 2012

¿Has fijado ya tu "social budget"?

Leyendo el último libro de Mari SmithThe New Relationship Marketing– he descubierto un concepto realmente interesante para compartir en este blog, que tantas líneas ha dedicado a los medios sociales y a la gestión de tiempo en entornos de comunicación digitales.
Se trata del concepto de "social budget": asignar y gestionar tu "presupuesto social": las horas de tu día que te reservas para dedicar a los medios sociales.
Smith toma la idea de David Doolin, que habla de la necesidad de dedicar tiempo para compartir y, también, tiempo para producir y la importancia de asignar sólo una espacio de tu día a los medios sociales, y no más. De otro modo te conviertes en alguien que sólo habla de lo que dicen los demás en vez de en alguien que tiene cosas interesantes que contar.
Doolin desarrolla estas ideas en su comentario a un artículo de Brian Solis (enlace de abajo); reproduzco a continuación una versión editada del original, por si al alguien le puede interesar.
Since you asked, Brian, I'll tell you my story.
Right now, at this very moment, I have opted out.
Opted out of active participation, that is.
Engineer that I am, I divide the world into people who talk about stuff, and people who make stuff. Neither is better than the other; in a perfect, fair, just world, this should be a symbiotic relationship between the two. (And I have high hopes that social media will push the world in this direction.) At the moment, I've opted to be someone who makes stuff. (...).
I have a "social budget." That is, the time I'm willing to spend being social versus time I'm spending in pure creation. That social budget includes spending time with people face to face as well as spending time using social media. Checking out of social media with it's breadth-first emphasis in favor of checking in with face time for depth-first emphasis.
And I have been spending a lot of time building (and rebuilding) personal connection. Seriously, there's is no digital experience which can compare to being stuffed into the cab of a moving van barreling downhill and wondering if the brakes on this beast are any good. (...).
The whole of society is not digital, and I'm comfortable being relatively "kloutless" when I have solid non-digital relationships with people I admire, respect and trust.
And, as our esteemed Governator might say: "I'll be back."
I'm glad this comment is on Disqus because I'm going to raid for a blog post later.
Si quieres más, puedes ver el texto completo en el enlace de abajo (5 comentario). Y, también, disfrutar con este breve vídeo del autor que provocó el comentario, y que te puede dar acceso a la BrianSolisTV, un interesante recurso sobre redes sociales y comunicación digital.



MÁS EN:
http://www.briansolis.com/2011/03/welcome-to-the-egosystem-how-much-are-you-worth/